23948sdkhjf

Brand-undersøgelse: Kohberg i top 10

Kohberg slår Schulstad målt på danskernes loyalitet, viser brandundersøgelse fra bureauet Mindshare.
Mindshare 3D: Top 10
1. Ikea
2. Elgiganten
3. Netto
4. Kohberg
5. Tivoli
6. Schulstad
7. Stryhn’s
8. Kræftens Bekæmpelse
9. Silvan
10. Rema 1000

Mindshare har hvert år siden 2002 målt danskernes mærkeloyalitet i analysen ”Mindshare 3D". For andet år i træk indtager Ikea førstepladsen, men nu er også discountsupermarkederne Netto og Rema 1000, samt de tre madvaremærker, Kohberg, Schulstad og Stryhn’s rykket op i top 10.

- Således er FMCG-kategorien velrepræsenteret i toppen, skriver Mindshare på sin blog.

Mindshares 3D-analyse måler loyaliteten baseret på forbrugernes holdninger og handlinger i relation til mærket. Analysen, der omfatter flere hundrede brands i 36 forskellige kategorier, struktureres som en ’trappe’ med seks niveauer fra ’Awareness’ til ’Commitment’. Vinderen, som er Ikea, scorer årets højeste ’Commitment’-andel på 33 procent.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078